Bangkok - eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liza Hamel - WaarBenJij.nu Bangkok - eerste dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

Bangkok - eerste dagen

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

23 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Zondag 20 & maandag 21 juli

Na een weken aftellen was het dan zover.. Liza en Zoë gingen naar Thailand. Mijn veels te lieve vriendje en Zoë met haar ouders en wimp brachten ons naar Schiphol.

Er is veel gebeurd de afgelopen tijd. Ik mocht mijn propedeuse halen, op mezelf gaan wonen, een huis kopen en als klapper op de vuurpijl: een maand naar Thailand met mijn maat. Het voelt als afsluiting van een hectische periode waarin zegeningen mij om de oren zijn gevlogen. Tegelijk was het vreemd om deze dingen, waar ik zo veel energie in had gestopt, af te sluiten. Gek, maar je lijkt aan de aanloop naar die gebeurtenissen gewend te raken. Als is het soms nog zo pittig.

Maar daar gingen we dan! Het avontuur aan. En ja.. Uiteraard met tranen in mijn ogen omdat ik de beste knul van de wereld hier achter laat, ik een geweldig knutsel werk meekreeg en een gedicht van mijn moeder. Wat een geweldige mensen toch, ik werd gewoon overladen met liefde :). Wat wil een mens nog meer!?

Na een vlucht naar Parijs en Bangkok kwamen we na ruim 24 uur aan in ons eerste hostel. Het was me een reis.. Met veel te drogen ogen, neus, mond, handen en te harde stoelen vermaakte wij ons. Vliegen vind ik leuk, vooral het opstijgen en landen. De rest.. dat kan ik missen als kiespijn. Maar als je wat wilt..

We kwamen aan en daar was hij weer. Ik heb een dejavu gekregen van mijn reis naar China. Chaos, mensen die je dingen willen verkopen, veel onbekende geuren en geen idee van de waarde van het geld. Praktisch direct zijn we "opgelicht" door een toeristen bureau. Opgelicht tussen haakjes omdat t eigenlijk best handig is geweest, maar iedereen direct afraad dit te doen.. achteraf!

Maar het volgende staat al vast: aankomende 2 nachten in Bangkok slapen en daarna nemen we de nachttrein naar Chiang Mai. Daar blijven we 5 dagen inclusief een 3 dagen durende 'trekking' door de jungle. Ook de bungalow voor de fullmoonparty staat vast. Kunnen we dat niet missen in ieder geval.

Na al de hectiek zijn we samen lekker gaan keutelen in de stad. Gigantische tempels zijn hier gebouwd waar je meer dan welkom bent. Heel mooi en leuk. Gelijk lekker een beetje wijzer over dit bijzondere land!

Dinsdag 23 juli

Vandaag werden we voor het eerst wakker in Thailand. En hoe.. Half 12 vol in coma werd er aan de deur geklopt door onze maaslandse maten. Uit de verste verte kwamen wij bij. Heerlijk uitgeslapen na onze jetlag en meer dan heftige dagen. Maandag waren we nog Bangkok in geweest, dus de Thaise man met de hamer hebben we ook ontmoet :).

Op ons dooie gemakje gingen we de stad in. Het prachtige 'kings palace' stond op de planning. Maar balen.. De eerste de beste Thai die we tegen kwamen deelde ons mede dat hij gesloten was. Dan maar naar drijvende markt. Met een super goedkope tuktuk werden we gebracht naar een boot. Wij samen.. Op een boot met 1 Thai de stad uit. Naaaah.. Dat zagen wij uiteraard niet helemaal zitten. We besloten zelf te gaan zoeken naar een zelfde variant meer toeristen. Na lopen, vragen, lopen werden we moe en vonden niets. Ook andere backpackers niet. Tot we bij een Ferry aankwamen waar tito, Pauric en Cornal net vanaf kwamen. De floating markt bleek dicht op deze dag.. Al die moeite en nog niks gezien. We besloten aan te haken en toch bij kings palace te gaan kijken. Ze schijnen wel eens te liegen. Maar nee we
Kwamen aan en er werd gezegd dat het écht dicht was. 'Maybe go to dawn tempel!' Zo gezegd zo gedaan. Het was prachtig, echt waar. Dus het was het waard na een hele dag lopenZ we sloten af met een biertje aan het water. Heerlijk. Vervolgens lekker Thais (lees heeeeel pittig) gegeten. We waren inmiddels met z'n zevenen en de meeste bizarre goochel trucs werden uitgehaald door 'magic mike'. We gingen stappen en het was een super gave avond. Gedanst en gelachen en daarna lekker naar bed. Want de volgende ochtend zouden we gaan fietsen door Bangkok heen!

Woensdag 24 juli

Het was vroeg en zwaar maar deze (prive) tour was echt meer dan de moeite waard. Een geweldig lief Thais vrouwtje leidde ons door meest bizarre steegjes, parken, bezienswaardigheden en markten. Foto's volgen maar just Nok heeft er heel wat voor ons geschoten :)! Dikke aanrader! Nok liet ons de meeste Thaise dingen proeven en zien en gaf goede tips. Bijvoorbeeld: ze liegen altijd wanneer ze zeggen dat een bezienswaardigheid dicht is, ze lokken je naar de plek waar zij een deal
Mee hebben.. Voor niks uren geslenterd dus.. Haha maar agh, et hoort er allemaal bij!

Nu zitten we bij te komen op het terras met een lekkere (sorry: Europese) lunch. Vanavond reizen we af met de nacht trein naar Chiang Mai in het noorden. Dat wordt nog wat. Tassen zijn al gepakt, dus lekker relaxed onze laatste dag Bangkok afsluiten. We zijn inmiddels gewend aan de manier van leven, prijzen, brutaliteit en hectiek, maar bovenal nog lang niet gewend aan de bizarre cultuur, prachtige gebouwen, geweldige natuur en meest enthousiaste en spontane reizigers. Als we t moeten geloven zijn wij de bofkonten dat we pas met begonnen zijn, haha dat beloofd was.
Ik ben nog niet verbrand en we slapen lekker. Ongedierte hebben we bijna nog niet gespot (alleen een Schorpioen in ons mond, o telt dat niet ;). We genieten met z'n twee, dus dit gaat vast goed komen!

Ik mis jullie zeker :) maar we genieten hier nog een rustig verder!
Love,

Lies
(Sorry voor slechte tekst maar typen op telefoon is dramatisch, hahah

• 23 Juli 2014 - 18:08

Mam:

Wowwwwwww respect dat je dit allemaal typt op je gsm! Super om te lezen dat jullie zo genieten! Zo te lezen, leren jullie veel op een dag, ha ha, geweldig! Hier alles goed, lekker warm, genieten dus ook! Liefs met een dikke knufffffffff Mamsie :*) xxxxxxxx

• 24 Juli 2014 - 01:09

Henny:

Lieve Liza,
    Wat een mooie afsluiting van het schooljaar.
    En wat een mooi begin van deze vakantie!
    Geniet van al het moois wat deze reis jullie mag brengen.
    Liefs uit Delft,
    Hennie en Henny
    M&M
    xx

• 24 Juli 2014 - 09:01

Martijn:

Liza!

Mooi verhaal hierzo! Top dat jullie je gelijk laten onderdompelen in de thaise cultuur. Het 'oplichten' hoort er daar helaas bij, maar je hebt wel gelijk mooie verhalen voor later :)
    Goed om te zien dat jullie genieten, blijf dat ook vooral doen!
    We wachten weer op het volgende verhaal!

knuffel
    Martijn

• 24 Juli 2014 - 10:32

Roy:

Lekker bezig daarrr!! :) Super leuk om te lezen en fijn dat jullie het zo top naar je zin hebben. Zo lezen we graag meer berichten. :)

Enjoy!