op naar Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Liza Hamel - WaarBenJij.nu op naar Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

op naar Chiang Mai!

Door: Liza Hamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

28 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Woensdag 23 juli

Na de cycling tour door Bangkok waren Zoe en ik kant en klaar. 4 uur gefietst, met 35 graden en dat op een nacht van 3,5 uur.. we besloten te chillen de rest van de dag. Onze eerste thaise massage leek daarmee een goede optie. Het was echt genieten. In een mooie kamer met paarse gordijnen met z'n tweeen naast elkaar, helemaal goud. Zoiets kost ook maar 4 euro voor een half uur!

Na wat geslenter door de stad en opnieuw bij een dichte tempel aangekomen te zijn, ging de dag snel voorbij. Onze nachttrein vertrok 'pas' om 9 uur 's avonds naar Chiang Mai, dus we hadden alle tijd. Dachten we.. toen we de tickets erbij pakten bleek hij om half 8 te vertrekken. Gelukkig ontdekte we het op tijd en hadden we genoeg tijd om naar het station te gaan. Een coupe met 2 stapel bedden. Allemaal eigen gordijntjes. Het was gewoon alsof we business class vlogen maar dan op wielen! Echt een geweldige ervaring! Ons hele treinstel sliep al op 10 uur ofzo, dus zoe en ik hebben ons lange tijd vermaakt met playbackshows op ouwe gouwe platen haha. Deze movies blijven uiteraard prive haha! We werden heerlijk wakker met een bizar uitzicht op de bergen. Daar was ik flink aan toe na wat hectische dagen in een stinkende stad, haha.

Aangekomen op Chiang Mai begonnen wij direct te onderhandelen met allemaal taxi drivers. Toen ze bijna allemaal weg waren kwam er een vrouw naar ons toe of we met haar busje mee wilden. Ik vroeg gelijk 'howmuch?!' waarop zij antwoorde: 'it's for free'.. onze naam bleek zelfs op haar lijstje te staan van het hostel. En wij maar onderhandelen, haha!

Het hostel was super goed. We hebben een zwembad en een super fijne kamer. De stad is stuk rustiger als Bangkok maar alsnog groot. We huurden fietsen en zijn zelf de stad gaan verkennen. Eeuwen ouden tempels en veel winkels. Het was hier 41 graden.. flink klotsen dus!

De volgende dag vertrokken we naar de jungle. Dat waar ik heel erg naar uitgekeken had. We gingen trekken. Tasjes op de rug, schoentjes aan en gaan! Het waren geen paden. Het was letterlijk overal kijken waar je liep langs de afgronden langs de bamboe, over de rivieren en door het bos. Spinnen zo groot als mijn hand en sprinkhanen krijsen als een gorilla zijn we tegen gekomen. Na ruim 3 uur lopen en zwemmen in een prachtige idillische waterval, arriveerde we in het dorpje waar we sliepen. Een hutje op palen, in de jungle! Mijn droom kwam uit!! De groep was heel gezellig, 's avonds en onderweg hadden we het heel leuk. Zoe en ik hebben gedoucht onder een bamboe douche die linea recta uit de waterval kwam. Tussen de lokals stonden we daar te shampooen! :D De bedden waren echt meer dan vreselijk, maar het slapen met de jungle op de achtergrond.. dat zullen we niet snel vergeten! 's Avonds werd ik nog zo'n 4 keer wakker gebeukt door een varken die onder mijn bed liep, haha geweldig en bizar.

De volgende dag stond er alleen trekken op het programma. 3 uur lopen op dezelfde manier als gisteren. We stopten bij een rustplaats op de rug van een berg. Hier hadden we een uitzicht.. niet normaal! Echt bizar, je keek de hele jungle over zowat. Toen we aankwamen bij onze tweede overnachting was hier een super mooie waterval! Waar de douche was? Nou daar dus. We hebben gezwommen en gedoucht in deze super chille waterval. Daarna met andere meiden op de rotsen opgedroogd. Het klinkt net als een sprookje. Nou.. dat is het ook. Als ik dit zo vertel verbaas ik me bijna dat ik dit echt heb meegemaakt.

De derde dag was iets langer lopen dan gedacht. Alsnog een uur. We kwamen langs de bekende ' long necks'. We waren wat sceptisch, maar deze mensen zijn een soort illigaal om te werken en leven dus echt van wat wij hen betalen. Het was niet heel toeristisch en mooi om te zien. We kochten een armbandje van de longnek ringen, best bijzonder. Vervolgens gingen we met een truck naar de olifanten. Zoe en ik samen op een moeder olifant gehesen. Een baby olifantje liep steeds met de onze mee. Hij was zo sullig en liep overal tegenaan! Hij liet zich vallen in het water en het was zoo schattig. We gingen door de jungle en mochten te suikerbiet en bananen voeren. Ik heb het nog eens na gevraagd aan onze guide, maar deze olifanten worden niet gedrogeerd. Ze zijn heel goed getraind. Niet wild dus, wat ook zonde is. Maar ik was allang blij dat ze niet gedrogeerd waren.

Na een lekkere thaise lunch gingen we naar de rivier om te raften op een bamboe vlot. Gewoon een paar bamboe palen met een thaise dude voorop. We zaten zowat onderwater en ik ben er wel 3 keer in gevallen, super gaaf. Het was heerlijk water en de natuur was prachtig vanaf de rivier kant! Het water was lekker verfrissend na zoveel dagen zweten tot je er bij neer valt.

Toen we weer terug kwamen bij het hotel kregen we een nieuwe kamer en gingen we even zeer in de chill-modus. Lekker zwemmen en rusten en zeggen dat we weer veilig thuis waren :). 's Avonds hebben we met de gasten waarmee we de coupe in de trein deelde nog een drankje gedaan in de stad.

Het is leuk om steeds nieuwe mensen te ontmoeten en te leren van hun culturen en taal. Iedereen is zo ontspannen en zichzelf. Lekker geen makeup, vies worden en lelijke kleren. Niemand geeft erom en het kan ook eigenlijk niet echt veel anders hier, haha!

Vandaag is het plan om een scooter te gaan huren en naar een tempel te gaan met heeel veel (lees veels te veel) treden. Morgen vertrekken we naar Sukhothai. Dit is de aller eerste hoofdstad ooit van thailand geweest. Hoop ruines van paleizen en tempels dus. Inmiddels is er toch alweer een week voorbij. We maken intens veel mee en de tijd lijkt snel te gaan. Nog 3 weken te gaan en we genieten met volle teugen.

De foto's zeggen meer als 100 woorden, dus die gaan we met man en macht proberen online te krijgen.

Geniet van het nog steeds mooie weer daar en we houden jullie op de hoogte!

Blessings!

Lies en zo

  • 28 Juli 2014 - 07:04

    Mams:

    Aaaaaaaah te gek allemaal,waanzinnig om te lezen!!! Dikke knuffff XXX

  • 28 Juli 2014 - 07:08

    Erik En Angèle:

    waaw, gaaf zeg!
    Erik en ik zijn hier ook geweest (3 x in Thailand) enne.....
    4 euro voor een half uur is veels te duur hoor, daar kun je makkelijk een uur voor krijgen whaahaahaa

    Veel plezier nog
    Erik en Angèle

  • 28 Juli 2014 - 16:49

    Henny :

    Wat een plezier om dit te lezen, het hele verhaal zie ik voor mij, haha. Zeker de spinnen, het baby olifantje en het varken onder je bed. Geweldig!!
    Geniet van week 2 ...
    Liefs,
    Hennie en Henny

  • 29 Juli 2014 - 09:16

    Paps En Marja:

    Jeetje meiden, het is inderdaad moeilijk voor te stellen dat jullie dit allemaal meemaken :).Geweldig!!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 21259

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: