toe aan vakantie :) - Reisverslag uit Longzhou, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu toe aan vakantie :) - Reisverslag uit Longzhou, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

toe aan vakantie :)

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

28 Mei 2011 | China, Longzhou

Hi,

Na een week afgekickt te zijn van internet zijn hier weer even de nodige updates!

22/5 Het is en blijft een naar ding om te doen, afscheid nemen van mensen die gewoon echt je maatjes zijn geworden. Na Catrine vorige week, vertrokken ook Hanna en Vivianne op zondagochtend naar hun eindbestemming: weeshuis in verweggiestan. Have a nice life luitjes ;).

Hoppa en toen waren wij ook weg, lekker op vakantie! We waren de poort van de school nog niet eens uit en de auto was al kapot, haha! Die was gelukkig al weer snel gemaakt en konden we weer verder met onze 7 uur durende tocht naar het noorden. Wat een zit, met 9 mensen in die mega kleine bus.. Maar het was het waard! Eenmaal aangekomen in Nanning stond daar een heus business hotel voor ons klaar! Nanning is de grootste stad van de provincie en telt wel 9 miljoen mensen!
Zondag avond zijn we na het eten de stad in gegaan. Het leek Las Vegas wel met al die lichten, gebouwen en geluiden. Echt cool, op zondag avond gewinkeld tot 10 uur 's avonds, nou dat had ik dus nog nooit gedaan! We vonden een mega bijenkorf achtige winkel waarin we wel 'even' op dachten te splitsen. Was ik Dennis toch ineens kwijt daar! Nadat ik ongeveer een uur heb gezocht hoorde ik ineens achter me: 'Lizaaaaaaa!'. Pfuuuww.. volgende keer telefoon mee :P.

23-5 Eigenlijk was het plan voor maandag naar de watervallen te gaan, maar ouwelui Mong waren te moet daarvoor. Daarom werd maandag een pure ´relaxday´.. Ook goed :), de stad maar weer in dan! De chinese maten zijn wel heel vervelend voor Liza en haar boobsize. Alles valt knetter hoog en klein haha, dus er is niet zoveel dat past.
In het hotel was een prachtig restaurant waar we 'hotspot' gingen eten. Een soep die je een beetje gebruikt als fondue. Super lekker, in tegendeel van wat ik ervan had verwacht. Haha, en wat een voedsel kwam er weer voorbij zeg..
Na al deze gekheid zijn we naar pirates of the carribean 3d - ENGELS GESPROKEN :D - geweest, hoe cool is dat ;).

24-5 Dinsdagochtend zijn we pauper vroeg naar de watervallen vertrokken. We moesten om 6.40 beneden zijn om vervolgens met een bus vol toeristen 4,5 heen en 4,5 terug te zitten. 'De grootste waterval van Azië'.. Nou, hij was wel kleiner dan dat ie klinkt hoor, maar echt super mooi! En jahoor, het is me gelukt, ik heb m'n voeten in Vietnam gezet! Jeaaaaaaah :D!

25-5 Woensdag zijn we naar eindbestemming van onze vakantie gegaan; Beihai. Opnieuw een 4,5 uur zit in de veel te kleine bus. Onderweg namen we even een pauze bij een speeltuin met alleen maar kinder fitness apparatuur, hahaha! Geen wonder dat die chinezen zo dun zijn allemaal ;).
Toen we in Beihai aankwamen hadden we de weg naar het strand snel gevonden. De volle zon scheen al heel de dag, ongeveer 33 graden en het zeewater was echt gewoon warm! Te goed om waar te zijn zou je denken.. okay you're right.. De zee zat vol kwallen en op het strand overal waar je keek zag je kleine krabbetjes graven en grote chinezen kijken. Maar agh.. het was lekker en ik heb m'n kans voor bruine benen gegrepen :D! Het hotel was oké maar bovenal schoon! Na heel de stad afgestruint te hebben was het toch echt een feit , nergens op deze Chineese aardkorst is wifi te vinden..

26-6 Donderdagochtend zijn we na een heerlijk ontbijt in het meest verpauperde restaurant van de wereld weer lekker naar 't strand gegaan. Geen kwallen, strak blauwe lucht en weer 34 graden, helemaal geweldig dus! Het enige wat bij mij ontbrak was zonnebrand, ik was even vergeten hoe erg het kon zijn. Dusse.. wie z'n billen verbrand moet op de blaren zitten, auuww :(.. Voor het avondeten zijn we naar een achterbuurt buiten restaurantje gegaan om de lokale specialiteit te proeven. Seafood. Jahoor, de meest gevaarlijke dingen vlogen me om de oren. En ik heb ze allemaal opgegeten ook :D!

27-5 Vrijdag was toch echt de dag aangebroken, ongelofelijk; ik ben gewoon al op de helft! En we gaan naar huis! Een 7 uur durende rit met een verbrande rug + kont op een hobbelweg.. dat was niet zo heel lekker kan ik je vertellen. Om half 6 kwamen we aan bij ons paleisje in Longzhou. Wát een mooi hotel en midden in de stad! Nadat we ons even gesetteld hadden gingen we voor het diner naar een mega mooi 4 sterren hotel. Echt helemaal chique de frique en het eten was super lekker! Het is wel grappig dat ik de ene keer in een lekkende vieze kamer wordt gedumpt en zo ook weer in een van de mooiste! Zo zie je nog is wat ;).

28-5 Vandaag is het tijd op naar huis te gaan. Na het ontbijt in de kentucky fried chicken -:o- zijn we nog even de stad in gegaan. Over een paar uur is onze 'vakantie' alweer voorbij.. maar niet getreurd want ik heb de pan uit genoten en elke moment staat in m'n koppie gebrand :D op naar opnieuw een super week!

Ik had dit na mijn eerste dag in Guilin nooit durven dromen dat het zo ontzettend gaaf zou worden als dat het nu is. Ik voel me echt thuis hier en de familie Mong is zo gastvrij. En elke keer als ik naar buiten kijk denk ik het weer: 'Wat een zegen dat ik dit mag meemaken!'. Lieve hollanders, ik mis jullie best wel een beetje hoor, maar ik kom voorlopig nog lekker niet naar huis ;)!

sambal byebye - goeie es ;) -

p.s. Te schrappen van list 'must-eat-before-i-go':
- koeienmaag
- schorpioen
- eendenbloed
- binnenkant van koeienbot
- varkensvoet
- octopus
- chinees water (:|)

  • 28 Mei 2011 - 05:12

    Angèle(Ronalds Zus):

    Pràchtig,zoveel belevenissen.Een waar genot om het mee te beleven. En dat kleine kindje met die enge beesten in zijn handje...sùperfoto!

  • 28 Mei 2011 - 08:14

    Pap En Marja:

    Jeetje wat een boel te lezen. Maar wel erg leuk weer na een week radio stilte.
    Have funxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Mei 2011 - 09:39

    Opa En Oma:

    Geweldig wat je meemaakt. De foto's
    zijn ook interessant. Hou je haaks en
    veel liefs van ons

  • 30 Mei 2011 - 11:34

    Yvette:

    Ooooo wat een verhalen (L)(L)
    Iedere keer weer hoop ik dat ik een mailtje krijg met een nieuw verhaal uit het verre oosten! :D

    Ik ben echt zooo super trots dat je je zo goed staande weet te houden! & Dat je het uberhaubt natuurlijk aangedurft hebt.

    Nou lieev, Geniet nog van de andere helft! En blijf schrijven, dan kan ik er ook een beetje van genieten (L)

    Kusjeeeee. Je surregraat zusje. - datrijmt. :D

    'i like the pictures! (L)

  • 31 Mei 2011 - 08:22

    Esther:

    Wouuuuuuuuuuuuuuw goed bezig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 21274

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: