panda base part 2 - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu panda base part 2 - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

panda base part 2

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

14 Juni 2011 | China, Chengdu

Hi allemaal,

Hier maar weer eens een updateje uit chinatown!

Het programma is eigenlijk elke dag een beetje hetzelfde, vandaar dat er niet echt veel te bloggen viel :). We beginnen elke dag met het schoonmaken van de hokken en voeren ze vervolgens 4 keer per dag. Daarnaast hebben we echt heel veel vrije tijd, wat eigenlijk wel super chill is. De omgeving is namelijk echt superieur en ik kan me alvast een beetje voorbereiden op volgend jaar.

Mijn pandakeeper is echt super aardig en chill. In vergelijking met de rest is ie best wel soepel enzo. Ik heb over het algemeen 2 panda´s onder m´n hoede. Mei Sing, een mannetje van 8 en Sing Sing een vrouwtje van 6. Mei Sing eet echt volledig uit m´n hand en is echt super tam. Echt heel lief!

Nou, ik kan jullie vertellen de dierenplaatjes van de AH hebben gelijk, haha :P. Ze poepen kneiter veel en ze eten bamboe, bamboe en nog eens bamboe. En het mooie ervan is dat ze maar een deel ervan opeten. Dus elke dag zijn we in de weer de resten op te ruimen en weer nieuwe ladingen bamboe in de hokken te leggen. Maar wat een schatjes en ze zijn het dubbel en dwars waard :).

Afgelopen weekend was echt weer top. Zaterdag konden we eindelijk, na een week lang om 7 uur opgestaan te hebben, uitslapen! Dat was echt wel even goud. Daarna zijn we naar een 'Asia town' gegaan. Een dorpje nog helemaal in ´oude stijl´, helemaal volgepropt met souvernir winkeltjes en toeristen dus, haha ;).

Rebecca -typisch amerikaans meisje met heel veel humor :P- was al heel de week vol van het idee dat we op zaterdag avond naar Ya'an konden gaan voor karaoke in de KTV. Ik had er nog nooit echt van gehoord maar ik ben gek op karaoke dus kon niet erg zijn! Eenmaal aangekomen in de KTV kregen we met z'n tienen een eigen kamer. Net een paleisje joh! Mega bank, drinken inbegrepen én een eigen toilet, haha! Iedereen zong de hele avond met volle borst mee, hahaha, geweldig joh!

De terugweg namen we een taxi voor het gemak. Met minimaal 100 km per scheurde die dude door de scherpste bochten van de bergen. Zonder ook maar 1 lantaarnpaal tegen te komen. Haha, we hielden allemaal wel even ons hart vast maar het was echt cool en zijn weer een ervaring rijker :D.

Zondag zijn we een mega wandeling door het 'park' gaan maken. Ik wist wel dat het park groot was maar zo groot! Het was een wandeling van 4,5 uur en nog waren we het park niet uit! Zo ontzettend mooi. Overal watervalletjes, super mooie bergen en beekjes. We zijn hier echt in een paradijs beland!

Gister begonnen we weer aan ons dagelijkse programma. Mijn pandakeeper heeft 2 dagen vakantie dus ben nu een beetje mannetje van iedereen. Ben blij dat ie morgen weer terug komt, want hij laat me echt veel vrijer dan alle andere!

Het was gisteren een beetje een bewolkte dag en aan het einde van de dag voeg naomie - mijn roommate- :' Denk je dat het gaat regen vanavond, of zal ik de was buiten hangen?' Waarop mijn antwoord was: ' Neeeeeeee joh, kijk maar naar buiten het gaat heus niet regenen hoor!'.

Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, heeft het toch een partij gestort en gebliksemd en gedonderd! Ongelofelijk. Ik heb nog nooit zoiets gaafs gezien! Als het in Nederland onweert zie je om de 5 minuten als je geluk hebt een bliksemschicht en een boemertje. Het was hier echt gewoon net een vuurwerk show! Zo gaaf, overal schichten continue en donder joh! Ik ging natuurlijk naar buiten om te kijken en op een gegeven moment 30 meter naast ons KATSCHUUUU! Kneiter hard en we moesten gewoon heel de tijd onze oren dichthouden voor het harde geluid overal!
Wat kan de natuur toch krachtig zijn af en toe!

Het zonnetje schijnt vandaag weer heerlijk en we vermaken ons nog steeds prima tussen de 'wilde' beren.

Rosanne en ik hebben besloten vrijdag avond al weg te gaan naar Chengdu. Dan kunnen we samen nog lekker de stad een dagje verkennen enzo voordat we aan onze weg naar huis beginnen!

Nog een paar laatste dagen genieten dus, maar dat komt helemaal goed,
tot snel!

Liefs Liza

P.s. foto´s van het werk komen ooit nog wel een keer, maar aangezien ik heeel druk aan het werk ben heb ik daar geen tijd voor, hehe.

P.ss kleine toevoeging op vraag van mams die celine haar blog ook leest op celinekuijpers.waarbenjij.nu voor de geintresseerde en nieuwschierig is naar m'n bed etc. :P hier komt de beste grap van de week:'Must be weird if wake up in our own bed and don't know where we are for a sec and think : why is my bed dry? why are there no bugs in the room? why are there no asian people shouting all the time and why, why am i comfortable?' :P hahahaha,dat zegt genoeg denk ik maar het boeit me blijkbaar niet eens genoeg om het meteen te noemen, haha! Ik zal deze plek in ieder geval niet snel vergeten :)

  • 14 Juni 2011 - 05:03

    Paps & Marja:

    He Lies,
    waarom naar huis willen? Je vermaak je geweldig daar! Doet en ziet veel mooie en leuke dingen. Niet dat ik je niet thuis wil hebben hoor............Zou het weer erg lekker vinden als je weer door ons huis loop.
    Lekkere kippetjes , by the way ;)

    XXXXXXXXXXXXXXXx

  • 14 Juni 2011 - 07:23

    Es:

    OMYGASH wat een drolletjes <3. Bij die waterval foto lijk je trouwens brood mager, gaat ie goed met de lijn? ;) en bruin.. echt ik vind t niet leuk meer :( Nu lijk ik straks nog witter dan ooooit! Karaoke is echt DE SHIT, ik moet echt ook een x naar zoon bar. Eind conclusie: JALOUS! Hvae fun, blessings

  • 14 Juni 2011 - 08:44

    Angèle(Ronalds Zus):

    wat een droepies, die pandaatjes! wat jammer dat je die achter moet laten straks, ik zou er wel eentje willen hebben.....met een ervaren pandaverzorger in de neighbourhood zou dat moeten lukken. Nog effies hè?, dan zit t er weer op....Volgend jaar weer????

  • 15 Juni 2011 - 05:55

    Oma En Opa Hamel:

    We genieten iedere keer weer van je verslag. Wat een leuke dingen maak je mee. Geniet nog maar een week en dan een goede reis naar huis.

  • 17 Juni 2011 - 12:47

    Henny:

    Hoi Liza,
    Doe "die" maar op foto 3! Bamboe is na de regen supersnel gaan groeien.
    Nu M&M nog inlichten ha,ha.
    Op je verjaardag thuis komen, wat een feest!!
    xx Henny en Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 21289

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: