Liza goes Longsheng - Reisverslag uit Longsheng, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu Liza goes Longsheng - Reisverslag uit Longsheng, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

Liza goes Longsheng

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

30 Mei 2011 | China, Longsheng

Ha kikkertjes :),

Hier zit ik dan, te typen naast het raam op een chinese computer, een prachtig geluid, heerlijke temperatuur en een uitzicht waar je echt kippenvel van krijgt!
Ik ben in Longsheng. Een super klein dorpje in het dal van de beroemde bergen met de rijst terassen.
We zijn vanmorgen met de auto vertrokken uit Yanshou voor 1 nachtje. Na 4 uur rijden waren we op bestemming en konden we het klimmen beginnen! En warm dat het was joh! De traptreden leken steeds dichterbij te komen en op het moment dat ik bijna dacht; WAAROM IK?, was ik boven :). En het was het echt dubbel en dwars waard! Wat een ontzettend mooi uitzicht hadden we daar!
We hebben 2 punten gezien. De 7-sterren-en-maan en de 9-draken-&-5-tijgers terrassen. Nou die kon je dus hoe goed je ook keek nergens uit opmerken, haha! Maar het is een leuk principe ;).
Na een hele dag geklommen te hebben op een piep beetje noodles vonden we het eigenlijk wel tijd om een hotel op te zoeken. En ja hoor, wat een bofkonten zijn we weer. Midden in het mega oude dorpje staat ons hotel. En daar zit ik nu dus, lekker te typen en te genieten van de geuren en de geluiden.
Elke dag zeg ik misschien wel honderd keer hoe erg ik me blijf verwonderen over de schoonheid van het land, de cultuur en de mensen. Ik wist dat het mooi was, maar zo mooi!

Afgelopen zondag had Isabella - onze coordinator- weer eens besloten een relaxdag in te lassen. Omdat het weer een mega ommekeer heeft gemaakt zijn hang dagen uitgesloten!
Dus wij sprongen op de fiets en hoppa daar gingen we door de bergen. Ik heb mijn fietsrepareer kunsten in ieder geval 3 keer goed kunnen bewijzen. En toen konden we weer. Met een zwarte Liza, een krakende Dennis en Vicky die niet fietsen kan scheurde we door de bergen. Nadat Fedde en Toby ons opgepikt hadden uit de middel of no where omdat we natuurlijk verkeerd waren gefietst, waren we dan eindelijk op het strand. Een helemaal afgelegen stuk strand aan de rivier, tussen de bergen, rotsen om vanaf te springen en een super zon. Dit was verreweg het mooiste strand waar ik ooit geweest ben!

De souvernirs worden zowat door je neus gestopt op elke moment van de dag. Of je nou op de wc zit, gewoon aan het lopen bent of lekker zit te eten er is altijd wel een vrouwtje met een mandje - en met in dit geval MOKER lang haar tot op de grond- die niet van je weg is te slaan. Hoe opdringerig ze ook zijn, het heeft ergens ook wel wat.
En agh, ik kan toch ook niet met lege handen naar huis :).

see ya later,

Dikke doei!

  • 30 Mei 2011 - 13:32

    Yvette:

    OOOOO Ik kan niet wachten op de foto´s (L) ben heel benieuwd! :D

    Ik zie dat het mooooi weer blijft bij je! Lekker zeg.

    Kusieeee.

  • 30 Mei 2011 - 17:45

    Ronald:

    Ben benieuwd of je nog terug kan wennen aan dit kikkerlandje :-)
    Njaah Zeeland heeft in ieder geval het beste weer van Nederland.......

    Groetjes Ronald

  • 31 Mei 2011 - 08:08

    Pap En Marja:

    He Lies,

    leuk verhaal. word idd weer lastig denken we dat je moet gaan wennen aan mensen die groter zijn als jij en de noedelcultuur.
    Alles gaat gestaag verder hier.
    En het is nog steeds een bende als je thuis komt, dus dat valt weer mee.

    XXXXXXXXX

  • 31 Mei 2011 - 08:19

    Esther:

    Lizzhair!

    Hehehehe. Ik vind het echt steeds meer aso worden dat jij daar in een mooi stukje schepping zit te genieten van al die geweldige dingen. Je zou me nu is moeten zien typen. Heeeeeeeelemaal verzopen door de regen op de fiets naar stage. :P Je raad dan ook nooit in welk land ik zit: NEDERLAND! hehe. Maargoud geniet er maar lekker van. Waar blijven eigenlijk meer van die koeienbokser foto's?

    Liefs je sis

  • 31 Mei 2011 - 19:06

    Henny & Hennie :

    Hallo Liza,
    Zo, nu is ff een berichtje van ons!!
    Geweldig om al je verhalen te lezen, en zeker al je mooie foto's te zien.
    Geniet van het moois om je heen...

    Vandaag je kaartje ontvangen, schrijven is echt je ding geworden hè, ha,ha.
    Liefs, Henny en Hennie xx

  • 01 Juni 2011 - 23:03

    Henny:

    Hoi Liza,
    Daar ben ik weer. Een kaart gekregen voor mijn verjaardag! Wat lief van je.
    Dikke X
    Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 21269

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: