Cultureweek/Excersiseweek :P - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu Cultureweek/Excersiseweek :P - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

Cultureweek/Excersiseweek :P

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

02 Juni 2011 | China, Chengdu

Goedeeeeemiddag!

Helemaal trots schreef ik in mijn vorige verhaaltje hoe ik een mega hoge berg had beklommen en hoe vermoeiend en mooi het wel niet was. Nou dat was nog maar het begin..

De volgende dag moesten Dennis en ik er toch echt gaan geloven. Het beklimmen van 3 bergen in een tocht die dik 4,5 uur duurde! ´s Morgens om 9 uur liepen we al op die dikke bult met dik honderdmiljoentriljoen treden.

M´n vers gekochte bergschoenen kwamen dus -eindelijk- van pas! Het doel was om de rijstterrassen vanaf 3 verschillende punten te bekijken. Toen ik eenmaal boven kwam leken mijn overlevingskansen zeer klein. Maar toen ik opkeek en zag waar mijn benen me hadden gebracht viel m'n mond echt open. Wat een bizarre dingen kunnen wij mensen toch voor elkaar krijgen. Gewoon kilometers ver, honderden bergen uitgehakt van top tot teen! Ongelofelijk, en dat om een beetje rijst te kunnen verbouwen in de bergen. Wat een rare wezens zijn we toch af en toe..

Na een korte stop vervolgden we onze 1,5 uur durende tocht naar het 2e punt. De diepste afgronden, de smalste weggetjes en de slechtste paadjes die de mensenheid ooit gekent heeft kwamen voorbij. En als ik gewoon niet te veel naar beneden keek, was het echt super vet! Aan het einde van de tocht kreeg mijn lichaam een déjavu van liza&zoë's fietstocht van afgelopen zomer. Ik moest vechten om niet in slaap te vallen de lunch. Bizar dat als je op die berg loopt en je bijna op je end denkt te zijn, er uiteindelijk toch weer een moment komt dat je beneden op je stoeltje zit. Jullie begrijpen natuurlijk wel hoe trots ik was :D

En hiermee was onze 'trekkingsweek' alweer voorbij. En om heel eerlijk te zijn, was ik best wel dankbaar dat we lekker niet heel de week zoveel hoefde te lopen ;).
Nadat we woensdag 30 minuten hadden gereden kwamen we aan bij de 'cultuurstraat'. Veel te saai om te vertellen maar staat bekend om handgemaakte waaiers enzo. En wie ben ik omdat verschil waar te kunnen nemen. ;)

Daarna begonnen Tina, Vicky en Dennis en ik aan onze in totaal 2 uur durende fietstocht naar een oude brug. Nou, die burg moet wel heel bijzonder zijn zou je dan denken. Hahaha, wij dachten hetzelfde. Komen we daar aan is het gewoon een stenen brug met veel onkruid erop. Omdat we toch wat van moesten maken.. zijn we eraf gesprongen! O my god :o! Nou zo simpel ging dat niet, haha! Na 10 x leuning op en af, ben ik uiteindelijk nog gesprongen ook. Ik heb weinig momenten mee gemaakt dat ik zo bang was, ik kon niet eens meer engels praten, haha! Op een brug van 12 meter hoog en Vicky naast me die al 30 keer 'just don't look, and do it!' had gezegt, ging ik ineens! Wat een held voelde ik me op dat moment zeg, haha! Opnieuw een mijlpaal bereikt :D! Maar één keer was voldoende.. Zeker nadat ik zag hoe vicky plat op d'r billen in het water viel.. Dus die huppelt nu met 2 blauwe benen door het leven :P.

Gisteravond gingen we uiteten voor Tina's afscheid. Want na deze week al afscheid genomen te hebben van 4 meisjes was Tina aan de beurt. Want die vertrekt morgen met de trein naar Chengdu om mij vervolgens zondag van het vliegveld te halen, muahaha. Verschil moet er zijn toch ;).
'The Moonhill' was de nieuwe uitdaging voor vandaag. Opnieuw een uur fietsen naar een van de beroemste bergen hier in de omgeving. Op de weg ernaar toe stopte we bij de 'Big Banyan tree'. Een 1400 jr. oude boom des levens. De chinezen geloven dat als je er 3 keer omheen loopt je een lang leven zult krijgen. Mooi meegenomen niet waar ;). Er stond daar een man met 3 aapjes. Wááát een cuties! Een baby aapie op m'n schoot en die 2 andere als 2 kleine mensjes naast me. Wat schattig!

Vanmorgen tijdens het ontbijt had isabella de verrassing voor me dat ik toch een lesje tai chi mocht volgen! Omdat ik mijn tai chi week natuurlijk helemaal niet gedaan heb. Dus dat hebben net gedaan. Midden in een park kregen les van een man die al 10 keer chinees kampioen tai chi is! Respect ouwe. Een beetje basis bewegingen geleerd, maar het was het super ontspannen. Veel hand-voet coordinatie, dus dat was vast een mooi gezicht :)!

Het is echt een beetje aftellen naar zondag nu. De dagen gaan super hard, en ik heb nog steeds geen moment dat ik het niet naar m'n zin heb! Het is al bijna een maand geleden dat ik op t vliegtuig stapte! Dat geloof je toch niet? En ik heb tot nu toe élke dag iets gedaan waarvan ik dacht; waaauw!

Vooruitzichten voor panda base zijn ook vet! Er komen 7 andere vrijwiligers waaronder 1 nederlandse meisjes. Ben dus vet nieuwschierig en ook echt benieuwd naar die zwart witte wezentjes :)!

What a life, what a life..

liefs Liza

te schrappen van 'do before i die' lijst:
- slakken eten
- quiz winnen :D
- koud water bestellen, 'thee water' krijgen en er vervolgens ijsblokjes in krijgen, haha!

  • 02 Juni 2011 - 10:44

    Pap En Marja:

    Zit net wel met je te chatten...........maar het is leuk al die gave dingen te lezen van je.
    Weet je wel dat je al ruim over de helft ben van je trip?

    XXXXXXXXXX

  • 02 Juni 2011 - 13:26

    Opa En Oma:

    Ongelofelijk wat jij allemaal ziet en
    beleefd! Weer mooie foto's erbij,
    bedankt Liza voor de vele verhalen.
    Liefs XX

  • 02 Juni 2011 - 15:18

    Angèle(Ronalds Zus):

    Zegguuuuuhh, die versgekochte bergschoenen......hebbie dienou al een beetje ingelopen of wat???

  • 03 Juni 2011 - 07:43

    Es:

    Hahahhahahaah check die liza gaan op al die foto's ongekend. Jij bent echt een gangster, heb bent best wel bruin trouwens! I'm so jalous!

  • 03 Juni 2011 - 07:52

    Bas (Van Alpha):

    Woooow, check die natuur dan! Volgens mij heb ik hier echt iets gemist in dit koude kikkerlandje. Maar gaaf dat je ook een heel reisverslag bijhoud! Heel leuk om te lezen :). Veel plezier daar nog, en keep on going! Volgens mij wordt dat 2 dagen inlassen op de Alpha om al je verhalen te kunnen vertellen :P

  • 03 Juni 2011 - 11:54

    Bennie:

    Lieve Liza,
    hier maar eens een berichtje van je kleine vriendje: Ik heb het best wel druk, want ik ga regelmatig mee werken. Een beetje de oudere van jullie medemensen bezighouden, afleiden of soms troosten.
    Verder zoek ik me soms een ongeluk naar mijn mand, want die staat regelmatig op een andere plaats. Maar ja, dan neem ik gewoon de nieuwe bank. Lekker veel ruimte :P.
    Maar Liza, ik mis je wel hoor. Ze plagen me wel eens en zeggen dan dat ik stink! Tsss, ze moeten eens aan hun zelf ruiken!!
    Nou, ik tel de dagen dat je weer terug bent; NOG 17 NACHIES SLAPEN!!
    Een lieve slobber van BEN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 21273

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: