chengdu here i am ! - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu chengdu here i am ! - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

chengdu here i am !

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

05 Juni 2011 | China, Chengdu

Hi babes,

Hier ben ik dan, Sichuan Sheng, Chengdu! Na een mega soepele reis van toch nog 7,5 uur kwam ik vanavond aan op de airport met mijn 5 kg te zware koffer :P. Maggie stond gelukkig al op me te wachten met haar 'Liza Hamel'- papiertje, haha.

Vandaag was het dus eindelijk mijn beurt om afscheid nemen. Van Vicky en Dennis heb ik gisterenavond al afscheid genomen want die zijn naar het 'Las Vegas' van Azië; Macau, vertrokken. Echt bizar om weg te gaan en ook afscheid te nemen van de familie Mong. Wat hebben die mensen goed voor mij gezorgt de afgelopen 4 weken..
Ik liep over het schoolplein vanmorgen en ik dacht: 'heh, hoor ik nou mijn naam?' hahaha, jahoor, die kiddos kennen me gewoon :P.
Nou dat is toch wel echt weer een hoogte punt om op weg te gaan, haha. Oh, oh, oh wat een ge-wel-di-ge tijd achter de rug!

Zaterdag heb ik nog even keihard kunnen genieten van mijn laatste dagje Yanshou. We begonnen met een bamboe raft op de 'li river'. Dat was wel even lekker want op het water stond een klein briesje. Het was toch zo verschrikkelijk warm heel de week dat ik bijna een krent geworden was! Het deel van de 'Li river' waar we geweest zijn is het plaatje van de 20 yuan biljet. Super vet he, en wat een hoop toeristen.. Na een bakkie thee in een traditioneel thee huisie en een voetmassage was dan ook zaterdag toch echt voorbij..

But duty calls, en de panda's wachten dus heb ik vanmorgen m'n laatste spullen bij elkaar geraapt en vertrokken met de bus, taxi en vliegtuig naar hier.
En oh, oh, oh wat gaat dit toch weer gaaf worden!
De mensen hier zo echt super leuk, Chengdu is echt een mega stad en er hangt een goede sfeer én een perfecte temperatuur :D
Morgen gaan we voor een sightseeing tour door de stad. Er schijnt een soort van draken festival te zijn morgen dus dat komt helemaal goed.
De clubs hier zijn ook écht mega mooi! Alles erop en eraan, en nog gratis ook voor dit nederlandse meisje :P, muhahaha. Ben echt heel benieuwd naar de stad, want dat is van de bnn op reis die ik gezien had, hahaha.

ik hou jullie op de hoogte!
liefs Liza

p.s. m'n birkenstocks zijn toch niet zo gestolen als dat ik dacht (A)

  • 05 Juni 2011 - 18:53

    Pap & Marja:

    He Liza,

    leuk allemaal wat je weer schrijf en beleef.
    Die Birkies kunnen wel in de kliko ;)
    Lees graag over je dingen met de panda's.

    XXXXXXXXXXX
    Pap en Marja

  • 05 Juni 2011 - 21:24

    Henny:

    Bamboe groeit goed in onze tuin, vanaf nu iedere dag wat water geven, ha,ha
    xx Henny

  • 06 Juni 2011 - 10:42

    Opa En Oma:

    Wij hebben er geen woorden meer voor, wat een prachtige reis! Wij zien ook honderden foto's in Google Earth.
    liefs xxx

  • 06 Juni 2011 - 12:27

    Mams En Ronald:

    Heb je wel een foto net als op het 20 yuan biljet? Willen wel bewijzen zien hoor :P

    En die Birkenstocks nog maar niet weg gooien hoor!
    Misschien ben je wel een trendsetter met die ''gestoffeerde'' slippers

    Dikke kussssss XXX

  • 06 Juni 2011 - 14:42

    Yvette:

    Oo wat een story!

    Ik ben zoooo benieuwd naar je panda's. maak aub 100000 foto's. hahaha (L)

    Geniet nog even liees. (L)

    Lieeeevs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 21263

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: