panda base! - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu panda base! - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

panda base!

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

08 Juni 2011 | China, Chengdu

Hoi hoi!

Hier vanuit het ´main computer centre panda base´, Liza Hamel speaking :). We hebben de reis weer overleeft. Want jeah, ik ben er! Panda base wolong natural reserve, het grootste panda centrum van de wereld!

Maandag hadden we eerst de 'oriëntatiedag' door Chengdu. We begonnen in people's park wat echt super gaaf was! Ik had er wel een hele dag kunnen spenderen.. Overal mensen die dingen doen, dansen en verkopen. Brieven met huwelijksverzoeken en een hele rustige sfeer in het midden van de stad. Echt gewéldig. De laaste zaterdag voordat ik ga heb ik vrij, dus dat komt goed :)! Daarna gingen we naar 'the big and small alley', hele oude straten die volledig gerenoveert zijn. Heel toeristisch dus, maar wel mega gaaf.

Daar heb ik gedaan wat ik vanaf de documantaire 3 op reis in Chengdu al zei dat ik nooit zou doen :P. Chengdu staat bekend om het schoonmaken van oren. Mannetjes in een witte jassen die met een hoop gereedschap in je oor staan te boren.. haha, ik MOEST gewoon! Best wel raar en hij liet alles zien wat eruit kwam, hahaha geweldig!

Daarna zijn we naar het 'grote draken festival' gegaan. Oh, oh wat klonk dat gaaf. Na een uur gestaan te hebben in een overvolle public bus, kwamen we aan. Het was gewoon een promotie stunt van het sportmerk PEAK. Dat was wel een beetje gay en teleurstellend. . Er was een winkelcentrum waar we rondgehangen hebben. En opnieuw weer mensen kwijt geraakt. Maggie en Marcus waren de hele avond van de aardbodem verdwenen. Na 1, 5 zoeken, met veel pijn, moeite en tekenen ze omgeroepen te hebben, zijn we uiteindelijk naar huis gegaan. Waar die oenen dus uiteindelijk ook waren, pfff..

De dag verliep dus wel een beetje anders dan ik in m'n hoofd had.. maar Chengdu is een gave stad!

Dinsdag zijn we naar Panda base vertrokken. 3 keer overstappen met de bus diep de bergen in. Het is echt heel mooi hier tussen de bergen en het park is echt huge! We slapen in een soort hostel met eigen badkamer. Met Rosanne -uit nederland- en Noamie -uit brazilië- deel ik mijn kamer. Het is echt een mooi hostel in oud chinese stijl. Het is elke 10 minuten lopen naar onze 'section'.

We hebben 6 pandatjes onder onze hoeden. Super schattig, het is echt niet normaal.
Vandaag was onze eerst werkdag.
De ochtend bestaat vooral uit voeren en hokken schoonmaken. Daarna rond half 2 hebben we gewoon siesta, en hebben we lunch.Daarna bestaat het uit nog meer voeren.
Gister was er een beetje een discussie omdat er niet duidelijk was wat er ging gebeuren en het kwam erop neer dat we niet eens in de buurt mochten komen. Maar het tegendeel bleek waar vandaag. Ze eten gewoon echt uit je hand en we komen echt gewoon heel dichtbij!
Iedereen vind het geweldig en we hebben genoeg tijd om niet overspannen te raken, haha!
Er waren veel andere vrijwiliggers van een school vandaag, dus morgen gaan we het pas druk krijgen :).
Het weer is ook echt lekker. Af en toe zon en dan weer bewolkt en de temperatuur is heerlijk!

Het is echt een soort dierentuin waar we zijn, dus ook mega veel toeristen. Die misschien nog wel meer foto's maken van mij dan van de panda's, hahaha!

Ik ben benieuwd wat de komende 1,5 week nog gaat brengen. De pandakeepers zijn super aardig, en spreken slecht engels. Maar dat komt wel goed.

zie jullie over 12 dagen babes ;),

liefs Liza

  • 08 Juni 2011 - 08:42

    Theo:

    He liza wat gaaf allemaal wat je doet zeg ben wel een beetje jaloers ik wou dat ik nog zo jong was vroegen gingen we op reis naar de veluwe of limburg maar zo verweg kon je niet bedenken dat gaat tegenwoordig wel makkelijker, we volgen je en vinden het gaaf, succes verder en we zien je
    groietjes Theo jeannet

  • 08 Juni 2011 - 09:23

    Paps & Marja:

    He Liza, het is weer amazing wat je doet. Blijf het opslaan op je harde schijf.
    Zie je zo weer ;)

    Pap
    Marja
    en............. Ben natuurlijk

  • 08 Juni 2011 - 14:01

    Mamma:

    Owwwwww ik smelt echt helemaal bij het zien van die panda's.
    Wat een cutties zeg!! En die mag jij voeren!!
    Geweldig meis!!!
    Worden vast weer twee super weken zo bij elkaar!
    Hou het vast , ieder moment!
    :D

    Love you babe!!!
    XXXXXXXX

  • 08 Juni 2011 - 19:28

    Opa En Oma Hamel:

    Liza,
    Erg leuk wat je allemaal schrijft. Het is om jaloers op te worden. Geniet nog maar een tijdje; goede gezondheid.
    Ope en oma Hamel

  • 08 Juni 2011 - 22:06

    Henny:

    Ik smelt .... zeker foto: panda baby
    Geniet meis!
    x Henny

  • 09 Juni 2011 - 11:26

    Yvette:

    Leeeeeeuk (L)

    Ik heb bij de AH superdieren plaatjes. en ik had er 1 met een panda. Ze eten 40 kilo per dag, en laten 100 drollen slingeren - Maaaar dat wist je vast allang.

    Ik vind de foto's echt TE schattig! :D
    Geniet er lekker van nog! :D

    Kusje!

  • 13 Juni 2011 - 15:46

    Vivian Bouwmans:

    Heey Liza,

    Ik dacht laat ik maar eens even kijken hoe het nog met Liesje gaat ;) maar ik heb allang gezien dat het nog helemaal prima met je gaat. Wat lief die panda's zeg! Hoe waas je cultuurweek en je trekkingsweek? Ik ben net bezig met een fotoboek maken xD wordt best mooi :)

    Nog een weekje te gaan! :D
    Heel veel plezier nog! En alvast een fijne verjaardag ;)

    Xx Viv

  • 14 Juni 2011 - 07:28

    Es:

    Die panda's zijn zoo afschuwelijk ongehoord DROLLIG <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 21268

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: