Last but not least - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu Last but not least - Reisverslag uit Chengdu, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

Last but not least

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

19 Juni 2011 | China, Chengdu

hi allemaal,

Hier nog 1 laaste verslagje vanuit het heuze verre oosten.

Ik heb weer opnieuw afscheid genomen nemen hoor.. Dit keer van m'n pandatjes, een top groep en alle comfort die het park met zich mee bracht. Echt jammer, want we leerde elkaar eindelijk goed kennen en dan gaat iedereen weer weg! Maar het waren wel weer echt 2 super duper gave weken!

De laatste nacht had ik nog een (lettelijke) face to face ontmoeting met de grootste sprinkhaan die ooit op aarde gesingaleerd is. En hij heeft het geweten ook! Ik heb er bij deze dus een nieuwe fobie bij :).

Mijn pandakeeper Mr. Wan spreekt geen één woord engels en dat was flink lastig in het begin. Ook Rosanne had heel veel moeite met haar keepster :P. Maar in de afgelopen 2 weken hebben we toch wel aardig een band op kunnen bouwen met die luitjes. En zo kregen we vrijdag een 'illegaal' afscheid kadotje van hun :D. We mochten op de foto in het hok ZONDER tralies met die scheeeeetjes! Super lief, vooral als je beseft dat ieder ander voor deze grap 50 € neertelt, muhaha.

Zaterdag hebben Rosanne en ik Chengdu nog even goed weten te terroriseren. We wisten dat we maar een klein deel hadden gezien. Maar dat we 12 uur rond zouden lopen en eigenlijk nog lang niet klaar waren.. dat hadden we niet echt verwacht :). Echt een hugeee stad met een mega gaaf park, een suuhuuuper veel winkels :D. Een mooie afsluiting dus, want nu zit mijn avontuurtje er toch echt op.

Ja, 6 weken geleden is het alweer dat ik huilend aan de telefoon hing met het thuisfront en zei: 'Wáárom moet IK nou weer zo nodig naar China?!'.

Nou nu, 6 weken later kan ik die vraag maar al te goed beantwoorden!

De afgelopen 45 dagen zijn echt stuk voor stuk ontzettend leerzaam, fascinerend en leuk geweest. Ik heb elke dag m'n ogen uitgekeken. Als ik zo terug kijk naar wat ik heb meegemaakt, de mensen die ik ontmoet heb en de dingen die ik heb gezien kan ik niet anders dan trots zijn!

Het is een hele andere cultuur waar ik in terecht ben gekomen en het was flink wennen in het begin moet ik eerlijk toegeven. Want ja de mega clichés die ik kende van china zijn toch echt gewoon waar: ze scheren hun oksel niet, ze dragen overal van die gekke chinese punt hoeden en mondkapjes in de steden, ze doen er alles aan zo wit mogelijk te blijven, spreken echt verschrikkelijk slecht engels, weten bijna niets van het buitenland en de regering af én het zijn er echt een heeéléboel!

Maar wat veel mensen niet weten is hoe mooi het hier is. Wij zien op televisie vaak de beelden van de grote chaotische steden en de hordes mensen. Maar als je ook maar 1 teen buiten de stad zet zie je een super mooie natuur, gekke culturen en mega gave bergen. Op de foto's kan ik eigenlijk maar 1/10 laten zien van hoe cool en mooi het in werkelijkheid is.

Ik besef echt wat een mega zegening het is dat mijn wiegje in De Lier heeft gestaan. Ik ben heel erg dankbaar dat ik de kans heb gekregen om met mijn 17 jaar hier heen te kunnen gaan en een hele andere wereld te mogen ontdekken!

Maar ik kan stiekem toch ook niet wachten om straks door de poorten van schiphol te lopen ;)..

see you in my eighteens :D! xx

  • 19 Juni 2011 - 07:31

    Angèle(Ronalds Zus):

    Wat een leukerd, die sprinkhaan, blijkbaar vond je dat zélf ook, anders leg je `m niet in je bed!

  • 20 Juni 2011 - 13:32

    Mamma:

    .....en toen ineens was ze daar!!
    Na bijna een uur vertraging!
    En we stonden met een mega spandoek en ballonen haar op te wachten.
    En we zongen!
    In die o zo stille hal van Schiphol galmden onze stemmen ''Lang zal ze leven!!""
    En we vielen elkaar in de armen, lachend en huilend tegelijk alsof we elkaar een half jaar niet hadden gezien!
    Mijn ''kleine'' meisie......terug en 18 jaar!!!
    Zó trots als ik ben,
    en zó blij dat je weer heelhuids bent terug gekeerd met de mooiste ervaringen die een mens in zijn leven kan beleven!!

    I love You Babe!!!!
    :-D
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 21272

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: