Fengyan village, part 2 :) - Reisverslag uit Peking, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu Fengyan village, part 2 :) - Reisverslag uit Peking, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

Fengyan village, part 2 :)

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

12 Mei 2011 | China, Peking

De dag begon met kneiter veel regen waardoor het programma bijna in de soep liep en mijn bed voor de 2e x in 5 dagen nat is geworden -daken zijn gay hier- .. maar gelukkig, het klaarde op! We hebben een berg beklommen op blote voeten en gevaren in een bamboeboot! Haha, how cool is that!? Er waren in het dorpje aan de voet van de berg super veel chinezen die foto's met ons wilden maken. Ze schijnen dat te doen zodat ze kunnen zeggen: 'Kijk! Ik heb buitelandse vrienden :D!'.
De kinderen van de foto zijn 16 jaar! Ik stond echt met grote verbazing te kijken, en toen zei ik dat ik 17 was en toen gingen ze allemaal gillen enzo omdat ze echt niet konden geloven dat ik op deze leeftijd in china was, haha ik ook niet :P!

Op weg naar huis hebben we bij een mini supermarkt een doos van 30 chocolade repen gehaald voor ongeveer 1,2 euro en ze uitgedeeld aan de dorpskindjes. Die hebben echt geen cent te makken hier, ik wou dat jullie de gezichtjes konden zien hoe blij ze waren!

Na het avondeten waren we uitgenodigd bij een gezin hier in het dorp. Tijdens cultuurles hebben we al veel gehoord maar gingen het nu ervaren! Echt bizar, op mini stoeltjes om een ronde tafel en alleen maar eten! De gastheer zat er maar af en toe bij en de rest van het gezin haast niet gezien. Ze hadden een hele dag in de keuken gestaan om vieze groene padderige plakkerige dingen en 'oil tea' een mix van knoflook, gember, olie, heet water en nog meer prut waarvan ik de naam niet weet. De thee is zo super bitter echt niet normaal, en we hebben het elke morgen bij het ontbijt, haha discusting!

12/5
Vandaag was een echt een luie dag, waarop het eigenlijk alleen maar geregent heeft. Na het ontbijt: PANNEKOEKEN MET CHOCOLA :o!, 2 chineese lessen en lang wachten tot het droog is zijn we uiteindelijk toch naar de tempels in CongCheng geweest. Ik begrijp nog niet helemaal waar de tempels nou voor gebouwd zijn, het is namelijk niet echt een geloof maar meer een manier van leven. Ze zijn in ieder geval super mooi en gebouwd in oud chineese stijl. En natuurlijk heb ik een foto met de boer boer boxer short, haha! Ik had het beloofd dus heb het lekker gedaan ook! In de onderbroek midden in een tempel, haha!

Het programma voor de komende week is een beetje veranderd. We zijn namelijk sirieus gevraagd door een scholengemeenschap in GongCheng! We gaan voor het weekend naar Yanshou om daar de stad te veroveren en vervolgens 2 dagen les te geven daar, en dan voor de rest van de week les geven op basisscholen in CongCheng. Iedereen heeft er super veel zin in, en de sfeer in de groep is echt goed!

Ik vind het echt heel leuk van jullie te horen via reacties en mailtjes enzo! Want hoe je het ook went of keert ik mis jullie toch wel een beetje ;).

Liefs Liza

  • 12 Mei 2011 - 18:35

    Mamma:

    Nou we zijn heel benieuwd naar de foto met de B B boxer in de tempel :P

    We genieten van je verhalen.....
    en reizen met je mee :D

    Lieve dikke kusssssss
    Mamma en Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 21283

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Thailand

06 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: