Fengyan Village - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Liza Hamel - WaarBenJij.nu Fengyan Village - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

Fengyan Village

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

10 Mei 2011 | Nederland, De Lier

Laatste nacht in hostel deel ik met een ander chinees meisje. 7 uur ´smorgens maakt ze me wakker door veel geluid en ik zie dat heel haar bed doorweekt is! Heel het dak lekt aan alle kanten behalve bij mij! Ze probeerde te dweilen met wc-papier, dat lukte natuurlijk never never nooit haha!

's Morgens zijn we gaan ontbijten bij dezelfde stinkende tent op de hoek van straat. Echt een lucht jonge, ohooooh. Toen zijn we nog even Guilin ingeweest voor een nieuwe camera voor mij, hehe! Dus ik kan weer foto's maken. Paps belde en zei: 'je moet EVEN aangifte doen bij de politie'. Zo gezegt zo gedaan! Het eerste bureau kon is niet genoeg helpen en stuurde ons door naar een grotere. Met de chinese politieauto gingen we al toeteren en met volle vaard door de straten! Echt super vet! Echt blij dat Karen erbij was want die regelt alles wat met chinezen te maken heeft!

Na voor de 30e x noodles te hebben gegeten gaan we naar het kleine dorpje met de bus. Als ik nu naar buiten kijk besef ik gelukkig ook weer waarom ik naar China wilde. Want ik was het haast vergeten hoe mooi het hier is! De bergen zijn echt zo groen en gekke vormen maar echt super mooi!

Ik wou dat jullie het allemaal echt konden zien, hoe mooi het hier is! Zoals m´n lieve moedertje zou zeggen: 'Het is net een schilderijtje'. Het is huis met een binnenvijvertje met een schildpadje erin zonder dak, een 'eetkamer' zonder dak, en van die super mooie punten aan het einde van de daken. Het dorpje is zo ontzettend primitief en er is maar 1 klein winkeltje te vinden.

De mensen hier komen continue kijken wat we doen en hoe we er uit zien en zeggen allemaal :'hallo', want dat is het engiste woord dat ze kennen hier. Het eten hier is ook echt super lekker vergeleken met Guilin. Het is me zo mee gevallen hier allemaal na die dagen in Guilin. Vandaag zijn we naar 'Gong Cheng' geweest, en toen we daar in een supermarktje liepen heb ik een stuk ananas en een ijsje voor 1,5 Yuan dat is echt gewoon 15 cent! Haha super goedkoop men! Toen we terug reden konden we er ineens niet meer door omdat er een mega optocht van chinese luitjes verkleed langs kwam -see pictures-, het leek net chinees nieuwjaar maar het was gewoon een culture ding die we toevallig tegen kwamen! So lucky, want dat doen ze maar 1 keer per jaar :D was echt vet.

Vandaag heb ik ook mijn eerste les chinees gehad, over de uitspraak. Echt lastig joh maar de 1e woordjes zijn binnen! Daarna zijn we naar een vijver gegaan waar een waterval op uit komt en hebben daar lekker gezwommen. Het is hier namelijk echt zo warm joh, vooral heel vochtig dus je porien stromen spontaan leeg als je alleen maar aan de zon denkt, haha!

´s avonds hebben we het nieuwe UK meisje een rondleiding geven door 't dorp en kwamen bij een huisje waar ze ons helemaal te gast vroegen voor het eten! Die mensen hebben hier zo weinig geld, huizen zijn echt niks, wassen zichzelf en hun kleren in de vijver en bieden je toch zoveel aan! We hebben niet meegegeten want dat is echt niet te eten maar wel even de high-5 geleerd en foto's gemaakt, haha so sweet!

misyou there in Hè Lànde,

xx liza

• 10 Mei 2011 - 16:28

Angèle(Ronalds Zus):

Nou zeg, je schrijft al net zo als je ma, moeten jullie wat mee doen...
    wat leuk om op deze manier je avonturen te kunnen volgen en de foto`s maken het helemaal af!
    En binnenkort kom je ons uitgestorven Zeeland helpen bevolken?
    Wat leuk, kom dan maar `s mee met je ma en Ronald naar ons, gaan we gezellig NOODLES eten!

• 10 Mei 2011 - 16:31

Nòg `s Angèle:

met vàrken!

• 10 Mei 2011 - 16:41

Paps & Marja:

HEERLIJK!! om te lezen dat je na de 'valse start' leuke, spannende & gezellige dingen meemaakt.
    Blijf genieten :)
    Kus en Liefs!!
    En uiteraard een slobber van Ben :P

P.s. Chocolaatjes waren erg lekker ;) xx

• 11 Mei 2011 - 09:16

Opa Borst:

Geweldig Liza nu je echt in de binnenlanden van China bent. Prachtig die foto's Veel plezier verder.
    Opa en Oma

• 11 Mei 2011 - 16:46

Denise:

wauwie lies wat een verhalen heb je al!!! balen van je foto toetsel, maar gelukkig heb je al weer een nieuwe! want je foto's zijn echt suuuuuperdik!

heeeel veel plezier daar! enjoy!

dikke kus

• 12 Mei 2011 - 07:34

Mam:

Geweldig die foto's!! Alsof je in een boekje van National Geografic bent beland!!
    En we kunnen wel zien dat je daar geniet.... :D je straalt helemaal!!
    Super meis!
    Dit is wat je wilde!! En wij genieten mee!! :D

Liefs met een enorme dikke knuffel!!
    XXXXXXX
    Mamma en Ronald

• 21 Mei 2011 - 17:18

Oma En Opa Hamel:

Liza, we lezen alles met veel aandacht en genieten ook een beetje mee. Je hebt een geweldige reis en ervaring.
    Hou je goed en blijf gezond
    Opa en Oma Hamel