Yanzhou, at school - Reisverslag uit Peking, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu Yanzhou, at school - Reisverslag uit Peking, China van Liza Hamel - WaarBenJij.nu

Yanzhou, at school

Door: lizahamel

Blijf op de hoogte en volg Liza

15 Mei 2011 | China, Peking

Het regent nu al voor de 3e dag op rij, en heb nog geen enkele keer m´n zonnebril moeten pakken. Eigenlijk schandalig, maar ook wel chill. Want het is niet zo warm als het zo nat is. Ik heb gewoon m´n laarzen en lange broeken gedragen in tegenstelling tot wat er thuis werd geadviseert mee te nemen, hehe :)!

Vandaag zijn we naar Yanshou gegaan en we blijven hier voor 5 dagen. Het is een school, maar echt een mega school. Alle tieners van alle omliggende dorpjes komen hier om naar school te gaan. Dus overal staan gebouwen met waar de was buitenhangt. Er zijn 10 mensen op één kamer gepropt en het lijkt een beetje op een gevangenis. Ze volgen de leen van 6.30 tot 21.30 en mogen op zaterdagavond naar huis om vervolgens zondagavond weer terug zijn! Wat een leven joh..

Yanshou is een best wel toeristisch stadje met een hoop bars en winkels. Ze hebben hier de plaatselijke likeur met de naam 'rice wine'. Nou dan vraag je je af hoe kan je van rijst alcohol maken? Geen idee.. haha, maar ze verzinnen alles met rijst hier. Het smaakt een beetje naar tequila. Nou, we hebben het geweten ook, hahaha!

De greenway China organisatie huurt hier gewoon 2 verdiepingen met kamers van de school en daar slapen en eten we dus allemaal. Er zijn hier buiten ons ongeveer nog 8 andere mensen. 2 meisjes van Zweden die gewoon alleen aan het 'chillen' zijn. Ze doen sirieus niks anders dan slapen, eten en party doen. En dat al 2 maanden lang. Waarom ga je dan naar China zou je denken.. i don´t know! 2 kiddo's uit Duitsland van 15 en 16 die hier die hier een jaar lang chinees studeren. Nou in zo'n accomodatie, ik heb diep respect voor die lui! Een italiaan en een duitse die les geven op de school hier, en nog een paar ´snobby´ girls uit Engeland. Ik slaap op een best wel grote kamer met Vivianne en Vikkie, 2 meisjes van ´onze´ groep!
Ik vind het echt wel leuk hier, maar ben blij dat ik hier geen 3 maanden hoef te blijven ;)!

Omdat het weer geregend heeft heel de dag hebben we gister -zaterdag- niets anders gedaan dan eten en chillen. Totaal niet mijn ding, maar er is geen programma dus er niet veel anders te doen. Om een uurtje of 3 stierf iedereen van de honger en zijn we pizza gaan eten in stad. Echt super lekker! Daarna hebben we boodschappen gedaan voor het avondeten -want ja de pizza was lunch :P-. We hebben lekker met z'n alle pannekoeken gemaakt, met alles erop en eraan.

Vervolgens hebben we gister weer party gehouden in de stad. Ik vind het nog steeds raar dat al die chinezen je zo cool vinden, wat je ook doet. Meisjes zijn hier vaak uit met hun vriendjes, en als je dan gaat dansen met één van de vriendjes dan gaan die meisjes helemaal klappen en juichen! Imbezielen hahaha! Hoef je in Nederland niet te proberen :P.

We waren opzoek naar een taxi, toen een scooter met een chinees erop passeerde en wij schreeuwde voor de grap: TAXI, TAXI! En hij stopte en bracht ons naar de stad haha! Met z'n 3e op de scooter en de rest moest lopen! Muahaha, lang leven meisje zijn :D.
Er is voorspelt dat het ergens rond woensdag misschien stopt met regenen, dat zou wel echt goud zijn! Want het is nu niet zo leuk meer dat alles continue nat is.. Hopen op het beste dan maar :D

Love and greets from the far, far east!

p.s. te schrappen van de list need to see before i leave:
- kakkerlak :o
- vuurvliegje :D

• 15 Mei 2011 - 06:51

Pap En Mar:

he lies,

weer een leuk verslagje. Merk wel dat je het bar naar je zin heb daar.

XXXXXXXXX

• 15 Mei 2011 - 07:59

Pap & Marja:

O ja, ik weet al wat we vergeten zijn in je koffer te proppen........ EEN PARAPLU!!

Kusss xx!!!

• 15 Mei 2011 - 08:11

Hoi Liza:

Jij begint de smaak te pakken te krijgen lees ik. Heb je al echte Chineese loempia's gegeten? :)
    Veel plezier nog en geniet er van want 6 weken is zo weer voorbij.

Groetjes Ronald

• 15 Mei 2011 - 09:13

Opa En Oma:

Het gaat dus nu geweldig en leer je al een beetje Chinees? De beste wensen voor de verdere tijd. Love

• 16 Mei 2011 - 12:10

Opa En Oma Hamel:

Hallo Liza. Erg leuk in China, maar ook dat je alles zo lekker beschrijft. Je ziet het a.h.w. voor je.
    Geniet er maar van. Zulke dingen waren vroeger voor onmogelijk voor ons. Wat voor les ga je geven?
    We hopen dat je gezond blijft en veel ervaring op doet.
    Groeten van oma en opa.

• 16 Mei 2011 - 18:58

Roel Van Noord:

Hee Liza!

Steeds als ik jouw verslagen lees ben ik intens aan het meegenieten haha!
    En foto's zijn ook heel gaaf om te zien!

Geniet er van he ;), ben benieuwd naar je volgende verslag.

xx